Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

kusiner

Av Aina Carlsson - 29 oktober 2009 17:38

Nu ska jag försöka redogöra för mina kusiner. Det är ett drygt jobb för mormor och morfar och farmor och farfar fick många barn och därmed blev det ett digert släkte. Bäst att genast sätta igång. 

Mormor Johanna  Matilda och morfar Anders Leonard Andersson fick barnen Linnea, Anna, Margareta, Egron, Karl, Anders, Alice, Arne, Bengt, Ingrid, Aina, Karin.

Farmor Fina och farfar Per Westin fick barnen Alfred, Edla, Selma, Hildur, Klara, Edvin, Helmer, Nanny, Nils, Per.

 

Moster Linneas barn: Siri och Stig

Moster Annas barn: Ingvar och Elsie

Mamma Gretas barn: Elsy och Aina

Morbror Egrons barn: Bojan och Inggund

Morbror Antes barn: Maj och Margareta

Moster Alices barn: Lennart

Morbror Arnes barn: Sonja och Bengt-Arne

Morbror Bengts barn: Sven-Erik

Moster Karins barn: Ulla, Kalle och Gunnar

 

Faster Edlas barn: Ejda och Edit

Faster Selmas barn: Dagmar och Majvor

Faster Hildurs barn: Paul, Lester, Verna och Fred

Farbror Edvins barn: Roland, Erik och Sven-Olof

Farbror Helmers barn: Martin, Allan, Per-Ivar, Kurt och Maud

Faster Nannys barn: Gun och Ulla-Britta

Pappa Nisses barn: Elsy och Aina

Farbror Pers barn: Solveig, Per-Ivar och Jan-Erik

 

Det är dessa barn som är mina kusiner. Deras barn är mina barns tremänningar.  Innan jag redogör för dom måste jag "läsa på" lite. Hildurs barn vet jag ingenting om. Jo jag vet att Fred dog som ung kanske 20-årig. Faster Hildur for till Amerika, gifte sig, fick tre barn och skildes, gifte om sig, och fick Fred. 

 
 
aina

aina

30 oktober 2009 12:18

har hittat ett fel! Morbror Ante hade 3 barn, Maj, Margareta och Bo

http://kyndel

 
Ingen bild

Maria

31 oktober 2009 07:07

Ser att du hade en moster som hette Aina, men som inte fick några barn? Finns namnet Aina ännu längre bak i släkten också? Vad heter du farmor i andranamn?

 
aina

aina

31 oktober 2009 11:33

Hej Maria! jag har inte hittat någon fler Aina. Den Aina som mormor fick är 3 år äldre än jag, så vi fick heta StorAina och LillAina. Mitt andra namn är Kristina. En gång när Elsy och jag var barn funderade Elsy på det här med namn. Hon frågade mamma varför hon hette Margareta. Mamma svarade att det hette hon efter mamma och då sa jag: "å jag, ja hete Kitina ette pappa" Antagligen trodde jag att två stycken kunde inte heta efter samma person. Det där rättades till förstås för mamma hette Margareta Kristina.

http://kyndel

 
Ingen bild

Ingemar

20 november 2009 23:02

Jag har konverterat bilder från Margareta på Fina, Helmer, Linnea, m fl. I samlingen finns också Maud och Jan-Erik. Per är väl lik sin bror Nils. Därför tror jag inte Nils är med på bilden "tre bröder"? Går man från facebook till albumet i Picasa är bilderna där i ok upplösning och alla som vill kan ladda ner dem.

Alla som läser här få jättegärna maila bilder till mig! Jag kan också konvertera dem ifall formatet är knepigt. Jag gillar släkthistoria starkt!!!!!!!

http://apps.facebook.com/fotofan/albumfeed/643755950/ingo.carlsson/5406190246713750337/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 18:52

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 18:23

Ja de vill jag lova att de är. Och vad ska jag skriva om dådå det får väl bli som det blir. djag tycker om datorn men jag kan inte med den om allt. och nu är den ju så långsam, så jag kan lika gärna börja med snigelpost ...

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 17:22

Torbjörn är här. Hurra, Hurra! Det känns så bra och fridfullt då. ...

Av Aina Carlsson - 21 april 2012 17:45

Jag är e plant, e litta plant, som vår Herre har glömt e litta späplanta som vår Herre har glömt ä vattna.   Så där sjöng vi Karin och jag, tänkte väl inte så mycke på innebörden. Så här på äldre dar har jag tänkt som så: kanske bidrog den där ...

Av Aina Carlsson - 23 mars 2012 11:40

våren har kommit. Det innebär städning av tomten och det är ju bara roligt, började dra kvickrot för några dar sedan. Tyvärr var jorden frusen på många håll så det blir en vända till för att dra upp med roten. Så det var inte så himla kul. jag vill j...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards