Alla inlägg under mars 2012

Av Aina Carlsson - 23 mars 2012 11:40

våren har kommit. Det innebär städning av tomten och det är ju bara roligt, började dra kvickrot för några dar sedan. Tyvärr var jorden frusen på många håll så det blir en vända till för att dra upp med roten. Så det var inte så himla kul. jag vill ju ge plats i jorden för alla dom som ska titta fram.  Bellis blommar nu med tre små blommor och det är ju närmast ett under med tanke på de kalla nätter vi haft. 

Bellis är alltså etta. Nu väntar jag på nästa- Blåsippor och vitsippor är tidiga.  Gullvivan vill också komma fort. så är det i början Sedan kommer sommaren som vi väntar oss så mycket av. Av växtligheten väntar jag mycke av kryddorna. Förra året fick jag för mig att jag skulle inskränka mig vad gäller kryddgården. Svårt att hålla fast vid det när solen lockar. Tidigare har kryddgården bestått av citromeliss, myntor, salvia,johannesört. rosmarin, timjan,  dragon, kyndel. mejram. oregano. persilja, dill. körvel, åbrodd m.m Nu har jag ju så pyttelitet kryddland så allt ryms inte.  Ojojoj hur aka jag klara av det här.det slutar nog med att jag tar fram spaden   Eller kanske det blir regnigt så jag tappar lusten.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards