Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

städgöra

Av Aina Carlsson - 24 augusti 2009 12:05

följande är städgöra för man ska inte ha gårdagens bestyr med papper och kläder etc framme. Det hör ju till gårdagen. Nu är det andra grejer som ska fram som t.ex gräsfrö. Det ska fram för i går klippte jag bort och grävde i det sista av jordgubbslandet (en rad har vi kvar, man kan ju inte skiljas från alla plantor på en gång) Nu ska det alltså vara gräs. Då måste jag först kratta till så det blir en plan gräsmatta. Egentligen borde äldsta krusbärsbusken bort också.

Då blir gräsmattan större och numera gör jag ingenting av det som blir på den busken. Det var annat när alla barnen var små. Om vi tar bort busken måste vi göra av med allt riset som blir. Vi kan mala i kompostkvarnen. Oj, då kommer jag ihåg det som är viktigare, hallonlandet.  Det som burit bär i år ska ju bort och ge bättre plats åt de nya fräscha plantorna. Jag tar inte fram fröpåsen i dag.

 
 
Ingen bild

Maria

1 september 2009 21:15

Idag (bättre sent än aldrig, och än har den lille trivts bra i sin kruka) fick Blågull flytta till ett större hus med ny fin jord och lerkulor i botten. Jag hoppas den ska trivas!

 
Ingen bild

Pelle

2 september 2009 20:49

Varför inte odla lite sötmajs istället för gräs ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 18:52

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 18:23

Ja de vill jag lova att de är. Och vad ska jag skriva om dådå det får väl bli som det blir. djag tycker om datorn men jag kan inte med den om allt. och nu är den ju så långsam, så jag kan lika gärna börja med snigelpost ...

Av Aina Carlsson - 4 februari 2013 17:22

Torbjörn är här. Hurra, Hurra! Det känns så bra och fridfullt då. ...

Av Aina Carlsson - 21 april 2012 17:45

Jag är e plant, e litta plant, som vår Herre har glömt e litta späplanta som vår Herre har glömt ä vattna.   Så där sjöng vi Karin och jag, tänkte väl inte så mycke på innebörden. Så här på äldre dar har jag tänkt som så: kanske bidrog den där ...

Av Aina Carlsson - 23 mars 2012 11:40

våren har kommit. Det innebär städning av tomten och det är ju bara roligt, började dra kvickrot för några dar sedan. Tyvärr var jorden frusen på många håll så det blir en vända till för att dra upp med roten. Så det var inte så himla kul. jag vill j...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards